شهردار شاهرود:
مدیریت شهری شاهرود برای برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی آمادگی کامل دارد
شهردار شاهرود با بیان اینکه حیای ارزش‌های جامعه در عاشورای حسینی تجلی می‌یابد، گفت: مدیریت شهری آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی است.

 

 
مدیریت شهری شاهرود برای برگزاری آیین‌های عزاداری حسینی آمادگی کامل دارد

شهردار شاهرود با بیان اینکه احیای ارزش‌های جامعه در عاشورای حسینی تجلی می‌یابد، گفت: مدیریت شهری آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به عزاداران و شهروندان شاهرودی، افزود: واقعه شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در فرهنگ و باورهای دینی، عظیم‌ترین آیین سوگواری و ماتم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) تنها خلاصه در اندوه و غم میان شیعیان نیست بلکه اهداف ارزشمندتری را در بر دارد، ابراز داشت: الگو پذیری از جریان عاشورا، تکریم ائمه و ارزش ها، رشد فضائل و کرامت‌های انسانی و الهی، پرورش روحیه شهادت طلبی و اثبات حقانیت نهضت حسینی بر ضد طاغوتیان و آشنا کردن مردم با ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) از مهمترین اهداف این عزاداری‌ها است.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه تمهیدات ویژه شهرداری برای ایام محرم انجام شده و شهر با شور و فضاسازی خاصی آماده عزاداری است، اظهار داشت: تمام نیروهای خدماتی شهرداری شاهرود آماده خدمت‌گزاری به عزاداران حسینی در این ایام هستند.

شهرداری شاهرود در فضا سازی شهری با نصب نمادهای ویژه محرم، نصب 30 پرچم بزرگ و حدود 2 هزار پرچم کوچک، همکاری با هیئت‌های مذهبی در راستای اجرای موکب‌های پذیرایی در سطح شهر و اجرای عزاداری، نظافت و شست و شوی مسجدها و تکایا، آماده‌باش نیروهای خدمات شهری و آتش نشانی در اجرای آیین‌های مذهبی عزاداران را همراهی می‌کنند.

تاریخ:
1401/05/15
تعداد بازدید:
441
منبع:
شهرداری شاهرود
 آدرس :خیابان تهران ، بلوار شهید بهشتی ، روبروی میدان هفت تیر ،جنب دانشگاه علوم پزشکی تلفن : 31555332 - 023 نمابر: 32390009-023 پست الکترونیکی : r.o@shahrood.ir 
                                                                                                                                                                                                                                                                                   
                                                                                                                                                                                                                                                                 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شهرداری شاهرود می باشد.
Powered by DorsaPortal